avatar Ten blog rowerowy prowadzi djtronik z miasteczka Byczyna. Mam przejechane 74460.25 kilometrów w tym 1861.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.34 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy djtronik.bikestats.pl
  • Sprzęt Hercules Icona

Gran Canaria dzień 2

Środa, 3 grudnia 2014 · dodano: 12.12.2014 | Komentarze 0

Nasz pierwszy nocleg wypada w hostelu La Fonda w miasteczku Ingenio, położonym ok. 9 km od lotniska. Udaje nam się dogadać z właścicielem hostelu, by przez najbliższy tydzień przechował kartony, w których przyleciały nasze rowery. Dziś jedziemy na południe w kierunku miasta Mespalomas, gdzie chcemy zobaczyć słynne wydmy oraz zaopatrzyć się w gaz niezbędny do gotowania. Po drodze mijamy miasteczko Aguimes z przepiękną starówką i kameralnym ryneczkiem. Mespalomas, jest miejscowością wypoczynkową z licznymi hotelami. Słynie również z pięknych wydm o powierzchni ok. 10 km kw., przypominających Saharę. Saharę z oceanem w tle. Na wydmach spędzamy trochę czasu brodząc w drobniutkim piasku i robiąc masę zdjęć. Ruszamy dalej. Krajobraz tej części wyspy rzeczywiście jest bardzo wysuszony, roślinność pojawia się głównie tam gdzie ludzie zadbają o nawodnienie. Droga wzdłuż wybrzeża nie jest bardzo wymagająca, mimo ciągłych podjazdów i zjazdów. W drodze na zachód odwiedzamy również maleńkie, portowe miasteczko El Pajar, gdzie w lokalnym barze zjadamy Paellę z owocami morza. Następnie trasą GC-505 dojeżdżamy do kempingu El Pinillo, który okazuje się niedrogą i bardzo dobrze wyposażoną miejscówką. Nasz namiot rozbity wśród palm na tle zewsząd otaczających nas zboczy górskich, przedstawia bardzo egzotyczny widok. Ponieważ mapy i przewodniki nie obfitują w informacje dotyczące kempingów na Gran Canarii, pytam gospodarza El Pinillo o możliwości noclegu na innych kempingach na wyspie, okazuje się, że jest ich niewiele, a część z nich wymaga specjalnej karty członkowskiej.

W Maspalomas na południu wyspy oglądamy rezerwat z wydmami. Wygląda to jak prawdziwa pustynia.

Jest bardzo ciepło ok 30C.

Po wydmach chodzą naturyści.

Kurort Maspalomas.

Latarnia morska w Laspalomas.

Jedziemy dalej na zachód do kempingu gdzie zaplanowaliśmy nocleg.

Po drodze czas coś zjeść. W lokalnym barze bez turystów kupujemy paelle.

Zaczynają się górki.

Już widać kemping.

Po raz pierwszy w życiu rozbijam namiot pod palmami.

Zachodzi słońce. Góry robią się złote.

Mapa tras rowerowych na wyspie razem z profilami.